torsdag 29 mars 2012

Sommartid är linnetid

Linne är skönt att ha till sommaren. Glada färger och i skönt bomullstyg med stretch i. Dessa linnen kommer att hamna i Wimsan Kids shopen, men först kommer de att följa med mig ner till Hässleholm på ett wimsan-party där. Ska bli kul att åka dit och få träffa nya goa människor.
 Sommarkläder är så roligt att få sy, med alla dessa härliga färgerna och roliga modeller. Man ser fram emot att slippa ha så tjocka kläder och framförallt går det snabbt att klä på sig. Då är det sommar ...
Linne med strjärnor
Stärnor på skön himmelsblå botten och så har jag brutit av med svarta kanter.
Blev tufft tycker jag, till de lite större barnen.
Två linnen blev det i storlek 116 och 122 

Barnlinne med siffror på rosa botten
Det här mönstret är ju riktigt pedagogiskt med alla siffror och de söta djuren. Jag valde vita kanter för det finns så mycket färg redan i tyget. Dessa har jag sytt till de lite mindre barnen. Storlek 80, 86, 92 och 98

Barnlinne med siffror på turkos botten
Samma linne men i en turkos färg istället. Tyget är stretchigt, men väldigt mjukt och skönt. Storlekar från 80 till 98. Fler linnen kommer det att bli, men först har jag ett gäng med HELAN-overaller att göra. Sen får man ju inte glömma lite söta klänningar och shorts. Som sagt, jag är inte sysslolös


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar