onsdag 3 december 2014

Nu är det jul igen ...

Redan december och nu jobbas det så svetten lackar i alla hus ... Eller ?
Jag har fått tänka om lite. Med en kropp som inte är riktigt hel, får jag prioritera vad som är viktigast. Jag har konstaterat att det kommer att bli jul ändå. Det viktiga är ju faktiskt att man orkar med att umgås med nära och kära. 
Julklappar är för mig en sak som det finns en tanke bakom. Något som personen behöver och kanske har pratat om länge. Brukar sällan köpa något bara för att det ska vara en julklapp. Vi har så mycket prylar ändå ...
I år är det första julen i vårt nya hus ( nja, nytt för oss, men det är byggt nån gång på 1850-talet ) så vi får känna oss fram med julpyntet. Ska bli mysigt att plocka fram våra tomtar. Undrar var de ska stå nånstans ? 
Bakning är ju något som jag tycker om. Började lite smått med att baka saffransskorpor igår
Dessa skorpor är väldigt goda, så jag är rädd att de hinner ta slut innan jul, men jag kan ju baka nya när jag får lust.
En omgång knäck gjorde jag och sonen i veckan o jag får väl erkänna att där är inte så många kvar. Vi får väl göra nya vad det lider. Går både fort och smidigt när man gör dem i mikron.
Eftersom jag inte kan sitta vid symaskinerna några längre stunder, så koncentrerar jag mig på att sy färdigt de beställningar som jag har. Bilder kommer när julen är över. Vet ju inte om någon mottagare av plaggen läser här på bloggen.

Vill dock visa en liten virkad lampskärm till skomakarlampan i köket, som jag äntligen är klar med. 

Med denna bilden vill jag bara säga 
" simma lugnt i julstökandet, det blir jul ändå "






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar