torsdag 18 september 2014

Vantar, tossor och lite mer byxor

Vantar utan tummar med foder i fleece. Varmt och gott när man ligger i vagnen o sover. Jag brukar kalla dem för sova-ute-vantar ... Passar även till de barn som har hunnit bli året
Det blev ett par tossor oxå, men nu är den stuvbiten slut. Precis som jag har tänkt mig
Jag fortsätter på mitt projekt med att sy upp mina tygstuvar. 
Lite mer vantar. Tänkte att i år ska jag inte fattas några vantar och tossor när det är julmässa på Wapnö. 
Blev några mjuka och sköna byxor i det söta hjärt-tyget. En skön modell som inte sitter hårt runt magen. Långa muddar som man kan vika upp och det ger en lång användningstid. De små växer ju så det knakar det första levnadsåret. De hinner ju inte slita ut plaggen precis
Såhär fin i de nya byxorna blev Dennis när han fick sitta modell. 
Har klippt ut massor med fler plagg och de ligger bara och väntar på att bli sydda. 

Hej hopp, ha en fortsatt trevlig torsdag kväll




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar