lördag 6 september 2014

Stuvar och åter stuvar. Nu ska de få bli kläder

Nu är det hög tid att jag syr upp alla stuvbitar som jag har i mina ägor. Det är faktiskt roligt att ta fram dem igen. Det har kommit så ofantligt mycket nya mönster och som jag säkert har sagt innan, så kan man inte hänga med på allt. 
Har först en homepartymässa den femte oktober som jag ska vara med på. Då är det ju roligt om jag har med mig mycket plagg. 
Ett par vanliga Brallan Mys byxor, långa muddar i ben och midja. En mössa, tossor och vantar blev det oxå. Dennis fick vara modell igen. Han är bra till det, för han sitter still, hihi ...

Två hela overaller med knäppning i grenen fick jag oxå ut av stuvarna. De har omlott i halsen och långa muddar i benen. Vet inte riktigt om jag tycker att det blev pyjamas av det hela, men det får den som köper själv avgöra. Tyget är mjukt och behagligt i alla fall. 
Två omlottbodysar i storlek 50, sen var det bara pyttesmå bitar kvar. Dem ska jag nog lämna till förskolan eller kanske att de blir dockkläder. Det får tiden utvisa.
Nu är det dags att börja på nästa stuvbit



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar