fredag 11 maj 2012

Nytt, nytt, nytt hos Wimsan Kids

NYHETER
För ett tag sedan fick jag en utmaning från en vän. De ska snart få sitt andra barn och de ville ha ett babynest till kommande bebben. Då var det bara att kolla in hur ett sånt där babynest ser ut. Kollade på leksaksaffären som också säljer barnvagnar och andra barnrelaterade saker. Pratade med några föräldrar om vad de hade för erfarenheter av babynest. Sen var det bara att rita mönster ... Och här är resultatet
Babynest lila ugglor
Bilden är tagen med mobilen, så den är väl inte den bästa precis. Hedda, min kära lilla provdocka fick provligga den först. Den kommer nog att bli bra. Jag har gjort en separat madrass i den, för det var en sak som jag saknade på dem som finns att köpa ute. Min kompis blev nöjd med den och nu väntar vi bara på att bebben ska komma till världen och provligga den. Det dröjer dock några veckor till.

När jag ändå höll på så gjorde jag en till
Babynest med gröna noshörningar
Båda tygerna har jag köpt på Jysk och jag kan bara säga att det är en väldigt härlig kvalité. Den blev mycket mjuk efter tvätt, för jag tvättar ju alla tyger före jag syr i dem. Då vet jag att de håller i färg och form. Båda nestena kommer att få nya snöre, för jag hade inget som passade när jag sydde dem.
Nästa vecka ska jag på mässa på Wapnö fredag till söndag och då får de här följa med, plus lite andra nyheter som är på gång

Har ni vägarna förbi Halmstad, så kika in på mässan. Där kommer det att finnas massor av utställare med fina saker till hem och trädgård OCH jag då med alla mina barnkläder

HJÄRTLIGT VÄLKOMNA !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar