söndag 22 maj 2011

Nu är det gjort !

Vårens mässor är klara!
Vi har i familjen haft tre verkligen tuffa veckor med diverse uppdrag, men nu är de gjorda !
Känns jätteskönt. Nu kan jag se till att bli klar med beställningarna som jag har och så är det dags att fylla på i webbshoppen med nya härliga sommarkläder.
Helgens mässa på Wapnö genomfördes i strålande solsken, men inte allt för varmt. Har dock stått inomhus, men det är alltid roligare när solen skiner och alla blir så där glada över det.
Känner mig väldigt nöjd med försäljningen och har fått träffa massor med härliga människor.

Lite "pösknickers" i bomullstyg och långa muddar i benslut och midja.
Man pösar upp dem när det är varmt och skönt, då slutar dem under knät med uppvikta muddar. När det sen blir lite svalare på kvällen så viker man bara ner mudden och det blir långa byxor
Storlek 62, 68 och 74


En annan färg men samma variant
Finns i storlek 80, 86 och 92

Här är muddarna uppvikta.
Härligt och svalt bomullstyg

Nu återgår livet till det normala och jag kan få ordning på det mesta.
Skolavslutning om några veckor och sen bär det av till stugan och en härlig sommarvistelse där. Alla symaskinerna åker givetvis med. Kan ju inte vara utan dem i hela två månader, då kommer jag ju att få abstinens.

Önskar alla en fortsatt skön söndagskväll !

2 kommentarer:

  1. vilka härliga tyger, vart har du hittat dessa :) ??

    SvaraRadera
  2. Det rosa och det ljusgröna har jag köpt på Panduro. Vet inte om det finns längre och det turcosa har jag köpt på Stoff & Stil i Malmö. Finns nog att köpa på nätet oxå...

    SvaraRadera