onsdag 4 maj 2011

Blommigt

Idag bestämde jag mig för att ta ett tyg och klippa ut så mycket plagg som jag kunde få ut av den biten ... Nu handlar det om tygbitar som jag har bara lite av och som har varit "hyllvärmare" ett bra tag.

Det är detta blommiga trikåtyget som jag har gjort så mycket jag bara har kunnat få ut av tygbitarna. Här är resultaten. Först ut ett linne och ett par piratbyxor i storlek 104

Kantade linnet med ljus turcos interlock från JNY

Ett likadant set till blev det, men detta linnet har jag svängt ut lite i sidorna. Tyget räckte inte till att göra det andra linnet utsvängt, så det fick bli bara rakt.

Lite småbitar blev det över så då fick dockan nya kläder oxå. Ett par "puffiga" shorts och en t-shirt

Fick en förfrågan om en solhatt i trikå, av en kund och då tänkte jag att jag kan ju testa på småbitarna som jag har över på detta tyget. Det blev riktigt bra, så då kan jag sy en till min kund i tyget som hon önskade.

Här syns insidan som är en härlig hallonröd trikå. Gör ju mina solhattar vändbara och denna var riktigt rolig att göra.

Här syns dockans kläder en gång till. Har satt muddar i både ben och midja. Enkelt för barnet att ta på och att ta av. Har några små bitar kvar av det blommiga, men det får ligga i småbitslådan. Kan alltid komma till pass vid ett annat tillfälle.

1 kommentar: