tisdag 5 april 2011

Solhattar inne och regn ute

Här sys det solhattar för glatta livet. Hoppas ju på att det ska vara solsken på söndag och då är det ju bra att ha med sig lite solhattar i varierande färger

Tyget är en stuv från Panduro. Är lite svårt att stryka den när den är färdigsydd, den blir ju så rynkig när man vänder den. Jag syr alltid solhattarna helt vändbara, så andra sidan är ...

... helt orange, som syns här på uppviket.

En annan variant i gröna toner och mönster. Även detta är en stuv från Panduro.

Här syns det prickiga tyget som jag har använt på den andra sidan. Denna har jag även sytt till en vuxen, som ska åka till Spanien. Där behöver hon nog den för att skydda sig mot solen. Härligt ! Jag skulle oxå vilja åka till solen och värmen. Snart är våren här på riktigt och då får vi glädjas åt de goa solstrålarna. Dock inte så varma ännu, men ack så efterlängtade ...

Fick en beställning från barnbarnet och hon valde den här kombinationen

Såhär ser den ut när den är vänd ut och in. Gjorde två stycken, för den ena ska hon ha med sig till sin bästa kompis. Hoppas att hon oxå gillar den "kombon"

På söndag ska jag vara på mässa i Falkenberg och då hoppas vi på att det blir solsken, så jag kan sälja måååånga solhattar. Ska i alla fall sy ett gäng till. Ska gå igenom tyghyllan och se vad jag har för fler härliga tyger som passar ...

3 kommentarer:

  1. Superfina!!! Vad har du använt för mönster?

    SvaraRadera
  2. Hittade ett gammalt mönster i mina gömmor, men sen hittade jag ett mönster i en Ottobretidning nr 3 från 2009. Ser nästan identiska ut, men man kan ju inte göra ett mönster på en sådan här solhatt mycket annorlundare. Ändrade mönstret lite, för jag tycker inte att de ska vara så spetsiga upptill.

    SvaraRadera
  3. Kanonfina solhattar! =) Svårt att välja en favorit men om jag måste får det nog bli den i orange och brunt.. eller den i rött och rosa... eller, jag vet inte, de är superläckra alla tre!

    SvaraRadera