lördag 16 april 2011

Ny kamera och företagskasse

Jag är minsann duktig på att göra av med pengar ...
Det är mycket man vill ha och ibland får man fixa det även om det kostar lite pengar. Har precis införskaffat en ny kamera. En systemkamera ... Nu blir det ju enkelt att ta fina bilder på alla plaggen, eller ???
Nu har jag kameran i min hand, OCH JÖSSES med olika inställningar det är på den ... När ska jag hinna lära mig det ? Jag får skylla mig själv och ta en sak i taget. Man får ju testa sig fram och läsa manualen lite då och då. Jag är ju av den sorten som gillar att lära mig nya saker OCH nu får jag verkligen lära mig något nytt.
Har inte hunnit med att ta några bilder ännu, batteriet måste laddas först ...

Lite nya saker jag hunnit sy i veckan.
En kasse i snyggt jeanstyg som jag köpte för en vecka sedan. Tyget kändes underbart mjukt och skönt när jag kände på det i affären, men sen tvättade jag det och det blev styvt som ett bockahorn. DET KAN JAG JU INTE ANVÄNDA TILL SOLHATTAR !
Fick tänka om och då blev det en kasse som jag broderade min logga på. "Syns man inte, så finns man inte " sägs det ju, så nu tänker jag verkligen synas vart jag än går. Som en liten bonus så blev tyget underbart mjukt och skönt när jag började jobba med det. Det kanske inte blir så illa till solhattar i alla fall ... ?

En tröja till mig har det oxå blivit. Min garderob eka det i så fort jag öppnar den. Mönstret är från en mycket gammal Burda-tidning, men passformen är perfekt till mig. Ska dock förlänga den nertill, gillar inte när det är för kort med tanke på en och annan "bilring" som jag har på magen ...
Tyget kommer från Mjuka Tyger/ Kameleont Design och jag bara älskar det. det passar till såväl vuxna som barn.

Hittade ett nytt tyg hos min grossist och det får man ju testa. Ett litet linne blev det denna gången. Tyget är en interlock i 100 % bomull. Har kantat den med interlock från JNY Design som är den absolut bästa interlocken att kanta med. Det är sällan det varken blir hoppstygn eller annat trams med Cover Pron. Det är en ren fröjd och det är så himla kul när man har lärt känna sina maskiner och sömnaden går smärtfritt ( eller nästan smärtfritt i alla fall ).
Nu är mitt batteri till min nya kamera färdigladdad så nu ska jag leka lite med den.

Ha en skön helg alla sytokiga !
 Ja, och alla ni andra oxå förståss som hittar hit till min blogg !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar