fredag 23 juli 2010

Ännu mera djungelplagg

Har fått sytt en del idag. Jättekul har jag haft ...
Morgonen bjöd på lite mulet väder, så jag passade på att göra klart en beställning:

Body storlek 74
Byxor även dem i storlek 74, men de slutar under knät.
Man kan kalla dem äppelknyckarbyxor i enkel modell.
Har även gjort byxorna i en vanlig lång modell med gula muddar.
Mössan är bara en test. Den tillhör inte beställningen ...
Den var kul att göra. Har ritat den själv, men det är säkert fler som har gjort något liknande. Vet faktiskt inte ...

Måste bara visa våra prydnadspumpor, eller rättare sagt blomman

Den blommar bara någon timme och sen vissnar den ner.
Ska bli spännande att få se vad det blir för pumpor.
Om det nu blir några pumpor av det. Den som lever får se ...
Vacker är den, tycker jag i alla fall

Så, nu ska jag sluta jobba för idag.
Ha en riktigt skön helg !
Önskar MARI

4 kommentarer:

  1. Så fint djungelset! Gillar färgerna! Å din mössa är ursöt! Så fint med den extra "mudden"!

    SvaraRadera
  2. Ha, ha nu blir jag nästan full i skratt. Har precis sytt en liknande mössa, dock en utan upplägg :D. Setet är jättefint med härliga färgkombinationer. Hur har ni det annars?

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag följer gärna med dig till Ernst. Snygga tyger och trevligt sällskap, mycket mer kan man inte begära :D. Hör av dig när du åker. Ha en fortsatt trevlig helg. Kram

    SvaraRadera
  4. Jättefint set! Fina färger!

    SvaraRadera