lördag 25 februari 2017

Lite nytt till större barn

Snart kommer våren. Då passar det med t-shirt och leggings. Här är en ny modell på t-shirt, som jag inte har sytt innan. En enkel modell som sitter ledigt på kroppen. Inte för tight och inte för stor
Det passar bra med gråa leggings till också. 
Fotografera är ju inte min bästa styrka, men jag gör så gott jag kan. Jag vill ju gärna visa upp bilder på det jag syr. Skulle kanske gått på en fotokurs, men när ska jag hinna det ? Vill ju så gärna sy ...
Har många idéer och många mönster som jag inte har provat att sy av ännu. 
Lite fler prematurkläder har det blivit också. Några hamnar i insamlingen till avd 17, prematuren i Halmstad och några hamnar i min webbshop. 
På kvällarna virkar jag små underlägg till våra krukväxter som står i fönsterna. Lagom pyssel framför tv:n, så jag kan hålla mig vaken om kvällarna. 
Jag har en syster och en dotter, som är väldigt duktiga på att göra egna mönster, men jag följer mönster som redan är gjorda. Kan dock drista mig till att ändra lite i ett befintligt mönster om andan faller på ... Denna har jag lagt till lite nytt på de sista varven. En kul avkoppling som förenar nytta med nöje ...

Idag är det ett riktigt fint väder med gnistrande snö och solsken
Jag önskar alla en fin vårvinter dag



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar