söndag 11 september 2016

Lite nya mössor

Nu har jag gjort lite nya mössor av några av de nya tygerna
Först en mössa med hästar ( tycker att hästar är lite majestätiska på nåt vis ) 
Denna sorten av mössa har två flärpar som man kan antingen låta vara som de är på bilden eller så kan man ...
Göra en knut på dem
Denna modellen, som jag kallar Burken är en perfekt modell att ha under cykelhjälmen eller annan hjälm när man åker skidor tex
På denna är det små söta kaniner. Mössorna är i dubbel trikå och sitter sådär lagom hårt. Lite baggy i modellen
Gillar man hundar, så finns denna med söta bolldogar på.
Jag syr dem i storlek 40, 44, 48 och 52. Åldersmässigt är det från strax under året upp till vuxen. Storlek 52 har jag och mitt huvudomfång är 54 cm

Vill ni beställa en egen mössa, så skriv ett mail till mig på wimsanmari at gmail.com
Välkomna !




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar