söndag 6 juli 2014

Vändbara jackor igen

Sommar, sol, regn, trädgård, jobba, umgås, älska, äta gott och njuta av livet. En och annan timmes sömn med. Resten av tiden sitter jag vid symaskinerna och har det bra.
Kan man begära mer ? Nä, tror faktiskt inte det
En overall med knäppning mitt fram är ett resultat efter några timmar i syrummet. Roligt med varierande beställningar. 
En vändbar jacka kommer att värma samma lilla barn till hösten
Eller så kan man ha den på denna sidan. 

Jag har tagit hem nya meter med mitt favorittyg, jeanstrikå, så nu kommer det bli både jackor byxor och overaller framöver. Mönstrade tyger i all ära, men jag gillar jeanstyget bäst. Går att kombinera med nästan allt.
Jag läser många bloggar och då framför allt de som är sömnadsrelaterade. Det är så roligt att se mångfalden och att man har sina favoritmodeller ( olika på olika bloggar ) som ger en sån fantastisk inspiration. Vilken kreativitet det finns här i landet. 

Nu har många semester, men jag kan tyvärr inte sälla mig till den skaran. När man går som timanställd, så får man jobba när andra får "lata" sig några veckor. Men, nästa år, då kanske jag oxå kan ta semester ...
Jag får njuta av sommaren på mina lediga dagar. Finns mycket i vår vildvuxna trädgård som behöver göras. Men, jag anser att man hinner det man hinner och resten finns kvar även nästa dag. Det är väl det som är Carpe Diem ?  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar